Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Proč jsou všichni levnější?


“Jsme úplně nejdražší, všichni jsou levnější. Za tuhle cenu se to nedá prodat. Šéfe, už s tím musíme něco udělat.”

Kousek z konverzace mezi obchodníkem a majitelem firmy. Situace má zpravidla dvě řešení. To RYCHLÉ a pak to LEPŠÍ. Jak už to tak bývá, to lepší není ani jednoduché, ani rychlé. Proč jej tedy zvolit.? Protože přinese výsledky. Dlouhodobě.

Jaké je řešení?

RYCHLÉ

Zlevnit. Vždyť jsou VŠICHNI levnější než my.

LEPŠÍ

Žádné univerzální “správné” řešení neexistuje. I to, které je v jedné situaci to nejlepší, které existuje, v jiné může být úplně k ničemu. Než začnete uvažovat o tom, že cenu snížíte, udělejte tyto kroky.

  1. Porovnávejte jablka a jablka. Pokud uslyšíte, že jste dražší, vždy pátrejte, z čeho to konstatování vyplývá. Když dražší, tak ve srovnání s čím. Na vás je na to přijít, co to je. Pokud je to něco jiného, než by mělo být, zajistěte si ať se porovnává porovnatelné.
  2. Ověřte si, co znamenají nicneříkající označení jako “všichni, “nikdo”, “žádný”. Předpokladem pro to, abyste mohli hledat odpovídající řešení, je pochopení situace, toho co se děje, celkového kontextu. 
  3. Zjistěte, co říkají zástupci vaší cílové skupiny. Nejlépe ti, kteří rozhodují a ti, kteří jsou uživateli. Nevadí, že o vašem produktu, říkají, že je drahý ti, kteří si jej stejně nikdy nekoupí. Ať kvůli ceně nebo proto, že jej nepotřebují.
  4. Hledejte důkazy, že to není od zákazníka snaha o manipulaci. Požádejte, zdy byste mohli vidět konkurenční nabídku, se kterou vás srovnávají. Nebo nabídněte, že srovnání sami uděláte. Čím lépe budete mít vybudovanou důvěru a vztah se zákazníkem, tím spíše se vám to podaří.


Situace, kdy občas obchodník neřekne, že jste drazí je také k zamyšlení. Znáte skutečně svoji hodnotu, situaci na trhu a cenu? Je to situace, kdy pravděpodobně nedostáváte tolik peněz, kolik byste mohli.

Chcete #ProdavatVic a naučit se dělat obchod pořádně ? Tým SalesUP vás rád  potřebnými dovednostmi vybaví. Napište nám hned teď a domluvte si nezávaznou konzultaci.

Získávejte praktické a užitečné informace

ze světa prodeje a jeho řízení 

Přidejte se k mnoha profesionálům z B2B prodeje a odebírejte náš newsletter.

✓ Reálné příklady z praxe

✓ Vyzkoušené a ověřené

✓ Ihned použitelné

Dále si přečtěte

Jakou chybu firmy dělají při přípravě obchodní strategie? Zaměří se příliš na produkt či službu. Když ale chcete prodávat, musíte začít něčím úplně jiným…

Klid, sebevědomí a vyšší šance na úspěch na první schůzce? Zajistěte si to díky důkladné přípravě a skvělému prvnímu dojmu.

Obchodní strategie by neměla vznikat bez kontextu. Zjistěte, v čem potřebujete mít jasno, než se její přípravy pustíte a zamezte metodě pokus-omyl.