Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení
Rubriky:
Klid, sebevědomí a vyšší šance na úspěch na první schůzce? To si můžete zajistit díky důkladné přípravě a skvělému prvnímu dojmu. Pojďme se společně na takovou obchodní schůzku připravit.
USP neboli Unique Selling Point představuje výjimečnost vaší nabídky pro klienta. Jasně si svá USPs definujte a procvičte si jejich prezentaci. Podložte je silnými argumenty, které jejich význam ještě více zdůrazní. Důležitou roli hraje obchodníky často opomíjené představení se. Zaujměte klienta, vzbuďte u něj zájem a udělejte skvělý první dojem.
Ve 21. století máte ohromnou výhodu – každý z nás zanechává digitální stopy. Využijte toho, prozkoumejte online prostor a najděte pravděpodobnou potřebu klienta. Kromě webových stránek a sociálních sítí hledejte výroční zprávy, použijte databáze a CRM. Všechny získané informace vám dají pevné základy pro budování důvěry.
Nejcennější informace získáte od lidí přímo ve firmě. Povídejte si s asistentkou nebo společným známým, kterého jste našli na LinkedInu v klientových spojeních.
Máte připravenou informacemi nadupanou prezentaci. Jen přemýšlíte, jak ty nejdůležitější zvýraznit… Zhmotněte je. Důležitá čísla vložte do prezentace, zajímavé grafy a infografiky vytiskněte a při prodeji produktů mějte u sebe jejich vzorky. Zákazník se lépe seznámí s produktem a jeho vlastnostmi. Samozřejmostí jsou vizitky, které poslouží pro další kontakt s klientem.
Jediný správný způsob oslovení zákazníka neexistuje. Každý způsob, ať už oslovení naživo (networking), telefonem, e-mailem, či na sociálních sítích, má své výhody a nevýhody. Vaším úkolem je zvolit takový způsob, který odpovídá vašim cílům a typu klienta, a s jeho pomocí vzbudit zákazníkovu zvědavost.
Jsou vaši zákazníci aktivní na sociálních sítích? Pusťte se do social sellingu – přímého oslovení v online prostoru.
Nejdříve si definujte, čeho chcete na schůzce dosáhnout. Ne vždy totiž musíte prodávat. Vaším cílem může být získání klienta a dalších klíčových osob na svou stranu, budování vztahu či ověření, že produkt je použitelný v praxi.
Ať už bude vaším cílem cokoliv, stanovte si priority a připravte si otázky pro získání potřebných informací. Tak vás nikdo neodvede od splnění stanovených cílů.
Kromě prozkoumávání digitální stopy vám online prostor nabízí nespočet nástrojů a platforem pro oslovení nových klientů a budování vztahů s těmi existujícími. Vytvořte si reprezentativní pozadí při online callu a osvojte si základy online prodeje, který se významně liší od klasičtějších prodejních forem – po telefonu či naživo.
Osvojte si principy moderního prodeje v 5 jednoduchých krocích. Trénink pro obchodníky a manažery proběhne už 24. dubna.
SalesUP tip: Připravte si případové studie, úspěšné příběhy a reakce na možné zákazníkovy námitky. Získáte tak potřebnou jistotu, klid a v zákazníkových očích budete věrohodní a přesvědčiví. A jak se říká – šaty dělají člověka. Tak na to myslete, až v rámci přípravy budete vybírat vhodné oblečení.
Přidejte se k mnoha profesionálům z B2B prodeje a odebírejte náš newsletter.
✓ Reálné příklady z praxe
✓ Vyzkoušené a ověřené
✓ Ihned použitelné
Jakou chybu firmy dělají při přípravě obchodní strategie? Zaměří se příliš na produkt či službu. Když ale chcete prodávat, musíte začít něčím úplně jiným…
Klid, sebevědomí a vyšší šance na úspěch na první schůzce? Zajistěte si to díky důkladné přípravě a skvělému prvnímu dojmu.
Obchodní strategie by neměla vznikat bez kontextu. Zjistěte, v čem potřebujete mít jasno, než se její přípravy pustíte a zamezte metodě pokus-omyl.
(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.