Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení
Rubriky:
Máte technického šikulu, co vám vymyslí raketový motor z plechovek od piva. A pak ho pustíte do obchodu, na prodej zákazníkům. Očekáváte, že jeho neskutečné technické znalosti ohromí zákazníka a ten začne nakupovat jako smyslů zbavený.
No, technický guru se často zaměří na technické aspekty produktu a zapomene, že zákazník není robot, ale člověk. Myslí si, že zákazník je stejně technicky zdatný jako on, což většinou není pravda.
Zákazník je zmatený, cítí se hloupě, přehlcený technickými detaily, což prodeji vůbec nepomáhá. Pro něj je to všechno jako číst hieroglyfy. Navíc nechápe a nevidí hodnotu produktu.
Technici na prodej? Pokud techniky posunete na prodej, poskytněte jim potřebné školení a zdroje, aby se mohli stát úspěšnými. Prodej je dovednost, kterou je třeba rozvíjet a vylepšovat.
Často je efektivnější nechat techniky dělat to, v čem jsou skutečně dobří, a pro prodej si najít skutečné obchodníky. Technici by měli podporovat obchodní tým tím, že jim poskytnou hluboké technické znalosti, zatímco obchodníci mohou přeložit tyto informace do jazyka, který zákazníci pochopí a ocení.
Technici mohou hrát důležitou roli v obchodním procesu, ale měli by spolupracovat s obchodníky, ne je nahrazovat. Kombinací technických a obchodních dovedností můžete vytvořit silný tým, který bude schopen uspokojit potřeby zákazníků a dosáhnout obchodního úspěchu.
V SalesUP řešíme tuto otázku pravidelně. Potřebujete nastavit a/nebo vyškolit váš prodejní tým a #ProdavaVic? Domluvte si s námi nezávaznou schůzku hned dnes a probereme to.
Volejte +420 797 826 277
Volejte +420 797 826 277
Přidejte se k mnoha profesionálům z B2B prodeje a odebírejte náš newsletter.
✓ Reálné příklady z praxe
✓ Vyzkoušené a ověřené
✓ Ihned použitelné
Jakou chybu firmy dělají při přípravě obchodní strategie? Zaměří se příliš na produkt či službu. Když ale chcete prodávat, musíte začít něčím úplně jiným…
Klid, sebevědomí a vyšší šance na úspěch na první schůzce? Zajistěte si to díky důkladné přípravě a skvělému prvnímu dojmu.
Obchodní strategie by neměla vznikat bez kontextu. Zjistěte, v čem potřebujete mít jasno, než se její přípravy pustíte a zamezte metodě pokus-omyl.
(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.