POZNAMENEJ a PLÁNUJ
Co nejdříve po schůzce si uspořádejte a zapište všechny zjištěné informace. Ať už je máte ve formě poznámek vytvořených v průběhu schůzky nebo ještě čerstvě v hlavě. Co? Vše, co jste se o zákazníkovi dozvěděli. Jak o lidech, se kterými jste se setkali, tak o firmě. Buďte konkrétní a poznamenejte si informace o rodině, koníčcích, typologii, dovolené, firemních potřebách, záměrech, konkurenci. Křivka zapomnění je neúprosná, zákazníci přibývají a vy si za pár měsíců již nevzpomenete na narození vnoučka, třicetileté výročí svatby nebo na investiční rozpočet. Není nic trapnějšího, než se na totéž ptát znovu. Navíc za Vás může zaskočit i někdo z firmy, když jste zrovna na dovolené nebo v nemocnici a nemusí vám volat.
Máte-li zapsáno, dejte tomu ještě chvíli času a stanovte si cíl příští schůzky. Co ještě potřebujete zjistit, koho dalšího ve firmě navštívit, na co se zeptat, kam zákazníka pozvat.
Pak přichází čas plánování. Kdy a jak splníte úkoly, které jste si odnesli? Kdy bude další schůzka? Dostali jste za úkol, poslat podklady, vyřešit reklamaci, ověřit platby, zjistit podmínky? Plánujte kdo a kdy to udělá. Zkrátka splňte vše, co potřebujete, abyste byli připraveni na další schůzku.