Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Kuchařka úspěšného prodeje – 10. díl

Autor: SalesUP

POZNAMENEJ a PLÁNUJ

Co nejdříve po schůzce si uspořádejte a zapište všechny zjištěné informace. Ať už je máte ve formě poznámek vytvořených v průběhu schůzky nebo ještě čerstvě v hlavě. Co? Vše, co jste se o zákazníkovi dozvěděli. Jak o lidech, se kterými jste se setkali, tak o firmě. Buďte konkrétní a poznamenejte si informace o rodině, koníčcích, typologii, dovolené, firemních potřebách, záměrech, konkurenci. Křivka zapomnění je neúprosná, zákazníci přibývají a vy si za pár měsíců již nevzpomenete na narození vnoučka, třicetileté výročí svatby nebo na investiční rozpočet. Není nic trapnějšího, než se na totéž ptát znovu. Navíc za Vás může zaskočit i někdo z firmy, když jste zrovna na dovolené nebo v nemocnici a nemusí vám volat.

Máte-li zapsáno, dejte tomu ještě chvíli času a stanovte si cíl příští schůzky. Co ještě potřebujete zjistit, koho dalšího ve firmě navštívit, na co se zeptat, kam zákazníka pozvat.

Pak přichází čas plánování. Kdy a jak splníte úkoly, které jste si odnesli? Kdy bude další schůzka? Dostali jste za úkol, poslat podklady, vyřešit reklamaci, ověřit platby, zjistit podmínky? Plánujte kdo a kdy to udělá. Zkrátka splňte vše, co potřebujete, abyste byli připraveni na další schůzku.

Co si přečtete dál?

Spolupráce marketingu a obchodu je klíčem k úspěchu. Proč je tak důležitá a jaký dopad má jejich nespolupráce na výkonnost firmy?
Někdy je to těžké vidět, zejména pokud jsou zisky stále dobré. Ale pokud se podíváme pod povrch, zjistíme, že mnoho firem – možná i ta vaše – je vystaveno obrovskému riziku.
Máte technického šikulu, co vám vymyslí raketový motor z plechovek od piva. A pak ho pustíte na prodej zákazníkům. Jak to dopadne?

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů