Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Jak zkazit trh slevami

Autor: David

Moc pěkně napsaný článek k situaci v B2C aneb jak zkazit trh slevami https://www.businessinfo.cz/clanky/necista-hra-se-zakazniky/


Situace v B2B? Na první pohled stejná, B2B tvoří lidé.
Na trhu B2B nastávají 3 nejběžnější situace.

1.       Dodavatelé, kteří o ceně nesmlouvají. Vědí, jakou službu nebo produkt prodávají a znají její hodnotu. Sleva je na úkor kvality. Dohodnout se můžete na jiném rozsahu nebo jiném řešení.

2.       Firmy používající „přirážku na slevu“ (obdoba B2C). V očekávání tlaku zákazníka na cenu, často profesionálního nákupčího, zboží/službu zdraží. Při vyjednávání se dostanou nejníže na cenu základní a dále se chovají jako je popsáno v předchozím bodu.

3.     Aukce. Ač jsou často v nelibosti, pro některé zboží se hodí. Zejména pro komodity, které mají jasně dané vlastnosti a parametry. U složitějších dodávek jsou silně závislé na tom, jak dobře zadavatel jejich parametry a  rozsah stanoví. Může se stát, že vysoutěží skvělou cenu, ale zapomene definovat požadavek na servis a kvalitu. Nízká cena je právě proto, že žádný servis nezahrnuje. Obvykle také neumožňuje ani jedné straně vyjednávat o podmínkách. A to je škoda pro obě strany.

Také je dobré se podívat na motivaci jak poskytovatelů aukcí, tak soutěžících dodavatelů. To je však  téma na delší článek, i proto, že aukčních mechanismů existuje několik. 

Co si přečtete dál?

autor: David

rubrika: Blog, Management, Řízení firmy

Práce s lidmi, kteří nemají potenciál nebo chuť dosáhnout společného cíle, je ztrátou času. Je to jako závodit na chromém koni.
Jak PRODÁVAT VÍC? Znáte silné stránky prodejního týmu? Jste připraveni odhalit jeho slabiny? Pojďte na to!
V době krize, když dojde na úsporná opatření, se často jako první škrtá rozpočet na rozvoj a marketing. Přečtěte si, proč to není dobý nápad.

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů