Případová studie

Bez zkušeností hvězdou JOBka obchodníků

Nejedna firma tu situaci důvěrně zná. Kvartálně není vykazován požadovaný výkon a zdá se, jako by “tam venku” nezbyl už ani jeden obchodník odpovídající požadavkům. Patová situace, řeknete si. S JOBkou jsme se na to podívali jinak. Nejlépe se totiž píše na nepopsaný papír. Přečtěte si, jak jsme z úplného nováčka vyškolili obchodníka na úrovni.

O JOBce

Dlouhé prodlevy mezi e-maily, zapadlé zprávy a hromadné skupiny zahlcené zbytečnými informacemi. To se vám s JOBkou nestane. V JOBka services s.r.o. poskytují firmám mobilní aplikaci, která umožňuje hladkou a přehlednou komunikaci se zaměstnanci. Důležité informace mají všichni vždy po ruce. Mezi jejich klienty patří například PPL, Bosch nebo Opavia.

15

zaměstnanců

170+

zapojených firem

109 k

uživatelů aplikace

S JOBkou jsme v této fázi již nějakou dobu spolupracovali na nastavení prodeje a rozvoji obchodníků. Ale dobrých obchodníků je jako šafránu. A co na trhu práce neposbíráš, musíš si sám vypěstovat. Na tom jsme se s partou z JOBky shodli a brzy padlo rozhodnutí přijmout Tomáše.

Jak se Tomáš naučil obchodnickému řemeslu

Když Tomáš přišel na pohovor, jako jednu z prvních věcí přiznal, že do firmy přichází bez jakýchkoli prodejních zkušeností. A i když mohl být tenkrát ohledně Tomášova přínosu firmě kdekdo skeptický, my jsme viděli především potenciál. Od začátku bylo jasné, že má vůli a motivaci se učit a na lidi působí důvěryhodným dojmem. Víc jsme pro začátek nepotřebovali.


Po tom, co dostal v JOBce produktové školení, ujali jsme se ho v SalesUP. A v rámci programu Obchodnické akademie jsme s ním začali pracovat na jeho dovednostech.

Z nuly mezi špičku

S JOBkou jsme v této fázi již nějakou dobu spolupracovali na nastavení prodeje a rozvoji obchodníků. Ale dobrých obchodníků je jako šafránu. A co na trhu práce neposbíráš, musíš si sám vypěstovat. Na tom jsme se s partou z JOBky shodli a brzy padlo rozhodnutí přijmout Tomáše.

Nástup do akademie

Učení obchodním dovednostem.

Trénink modelových situací.

Společné schůzky se zákazníků.

Po 6 měsících zlom

Pochopil principy schůzek.

Začal se správně ptát.

Schůzky začal sám řídit.

Po 1,5 roce hvězdou týmu

Práce ho baví a ví, co dělá.

Patří mezi TOP obchodníky.

Významně přispívá k obratům .

Jak se dělá obchodník

Ze všeho nejdřív si Tomáš musel osvojit základní principy. Od toho jak vyhledávat zákazníky přes představení nabídky až po zákaznickou péči.


Postupně jsme společně přešli k modelovým situacím. Od těch byl už jen krůček ke schůzkám s reálnými klienty, při kterých jsme Tomášovi po celou dobu kryli záda. Naše spolupráce v této fázi zahrnovala:


  • Společnou přípravu, rozdělení rolí a stanovení cílů schůzky.
  • Aktivní účast při schůzce z naší strany v oblastech, kde si Tomáš ještě nebyl jistý.
  • Zhodnocení průběhu každé schůzky.


S tím, jak Tomáš získával sebejistotu, náš podíl na schůzce se zmenšoval. A to i díky tomu, že velmi dobře přijímal zpětnou vazbu. Přibližně po 6 měsících začal Tomáš sám tvořit atmosféru schůzky a zkoušet vlastní postupy. Po 9 měsících se zcela osamostatnil a po 1,5 roce od nástupu patří k nejlepším obchodníkům ve firmě.

Tomáš Karásek

“Romana a Davida jsem poznal v době, kdy jsem s B2B obchodem začínal a neměl žádné zkušenosti. Naučil jsem se od nich základy obchodu v rámci teorie a společně jsme pak absolvovali celou řadu praktických ukázek – které byly často tvrdou zkouškou. Jsem za ně ale upřímně rád – protože tvrdý trénink mě připravil na to, s čím se i dnes setkávám v praxi. Roman i David jsou přímí, velice konstruktivní a skvěle umí pracovat se silnými i slabými stránkami člověka. Pomohli mi najít si ten správný styl, a také rozjet i dotáhnout některé obchody, za což jim patří velký dík!”

Posuňte své podnikání s těmi správnými lidmi

Jak? Vychovejte si je.

Rezervujte si s námi bezplatnou konzultaci.

SalesUP: Pracujeme v reálných situacích a máme rychlá řešení


V čem tedy především spočívá náš přínos, co můžeme našim klientům nabídnout a jak jim pomoci?

Sdílíme s nimi naše bohaté zkušenosti z předchozích působení, ať v rolích obchodníků či následně manažerů.

Náš způsob práce je postaven

na skutečných obchodních případech. Díky tomu se obchodníci klienta učí na reálných věcech a jejich byznys stále běží.

Po dobu projektu i po jeho ukončení jsme k dispozici. Poskytujeme nejen konzultaci před a po schůzce, ale také asistenci přímo na ní.

know-how, které mají velké společnosti, díky našim zkušenostem vybíráme pro klienta to nejvhodnější. Postup „pokus-omyl“ tak může být omezen na minimum a klient má možnost získat vlastní ověřené řešení a změny zavádět opravdu rychle.

Využíváme naši rozsáhlou síť kontaktů ke vzájemné výměně důležitých informací a získávání zkušeností. Nedílnou součástí naší práce je networking.

Spojte se s námi

a budete prodávat víc

Stáhněte si kompletní

výsledky průzkumu

TRENDY V ŘÍZENÍ

PRODEJNÍCH TÝMŮ