Jsou zahleděni do sebe. Přes 90% obchodních firem.
Není to přesně změřené, vycházím z osobní zkušenosti.
Lidé ve firmách, které jsem měl možnost poznat, jako zaměstnanec, obchodní partner nebo zákazník, se většinu svého času zabývají sami sebou. Jsou zahleděni do sebe. Trh a zákazníci je vyrušují z jejich snění o tom, jak jejich produkt budou všichni chtít, jak jsou dokonalí, jaké pracovní podmínky si vytvoří, jaké firemní stránky se jim budou líbit, v jakých autech chtějí jezdit.
Vzhlédli se v tvrzení “jsme jedničky”.
Zapomínají přitom na zákazníky. A diví se, že nemohou najít nové a staří odcházejí. Že prodávají pod cenou, že …
Neřeší, kdo je a může být jejich zákazník a proč. Ke komu mluví, a jakou formu zvolit.
Stránky, kanceláře, vybavení a další věci se musí hlavně líbit majitelům a zaměstnancům.
Obchodní proces, který někteří mají, musí hlavně vyhovovat majitelům a zaměstnancům.
Produkt se musí líbit hlavně
už asi tušíte…
Co s tím?
Stačí se ptát a naslouchat. Uvědomit si, že když sedím se zákazníkem je to šance se dozvědět něco o něm. O tom, jak mu mohu přispět ke splnění jeho cílů, představ nebo snů. Ne mu vykecat díru do hlavy a oslnit luxusním telefonem. Odolejte pokušení vysypat ze sebe všechno, co je u vás skvělé. Co když to pro něj není důležité nebo to nepotřebuje.
Poznali jste se? Spojte se snámi a my vám budeme naslouchat.