Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Trenér nebo hráč?

Autor: David

Trenér nebo hráč

"Chceme abys taky prodával, ať víš, co řídíš!” říká CEO obchodnímu řediteli střední společnosti.

Je to v pořádku?

Pro malé firmy platí, že šéf obchodu zpravidla i prodává. Leckde je dokonce šéfem a jediným obchodníkem. V takovém případě má roli ještě poměrně zvládnutelnou. Už to sice vyžaduje manažerský nadhled potřebný pro rozvoj obchodu, ale nemusí řešit obvyklé starosti manažerů s lidmi, např. jejich motivací, rozvojem, ale i kontrolou atd.

🤔 Pokud má na starosti i lidi v týmu, ocitá se zároveň v nezáviděníhodné dvojroli. Vše, co chce po svých lidech musí stihnout a zvládnout sám. Tým se s ním poměřuje a zkoumá, jak si vede. Ale je to asi stejně správné jako kdybychom v Naganu chtěli, aby Ivan Hlinka a Slavomír Lener vyjeli na hřiště a dávali góly. Nebo aby před pár lety Sir Alex Ferguson byl nejlepším hráčem. Tam nám to přijde logické – trenér není nejlepším hráčem na hřišti. V obchodě jsou však nepochopitelně na obchodní ředitele kladeny podobné požadavky pravidelně.

👉 Kdo si to nevyzkoušel, může mu to přijít jako snadné. Prodávám a řídím obchodníky. To je toho. Jenže jako manažer potřebuji úplně jiné nastavení a dovednosti, než jsou potřeba pro obchodníka. Reálně jsou to dva různé světy. Proto také mnoho skvělých obchodníků vůbec nezvládá manažerskou práci a naopak, průměrný obchodník může být skvělým šéfem.

Všem z vás, kteří opravdu skvěle zvládáte tuto dvojroli (a navzdory přesvědčení je vás fakt málo 😉), držím palce, máte můj obdiv. Pro ostatní platí, že se dá pod vedením SalesUP naučit přepínat. Rozvinout v čem jste dobří a posílit tu část, která vám nejde. Vždycky ale bude znát, která role je vám bližší.

A za mě platí, že manažer by měl být především manažerem. Pokud už musí prodávat, pak mu to nesmí brát příliš mnoho času na práci, kterou má na vizitce. Jen tak bude firma #ProdavatVic

Setkali jste se s touto situací nebo v ní dokonce sami jste. Chcete probrat, co se s tím dá dělat? Spojte se s námi ještě dnes a na nezávazné konzultaci to probereme. Mnozí z nás s tím mají osobní zkušenosti, o které se rádi podělí.

Co si přečtete dál?

Spolupráce marketingu a obchodu je klíčem k úspěchu. Proč je tak důležitá a jaký dopad má jejich nespolupráce na výkonnost firmy?

autor: David

rubrika: Blog, Management, Řízení firmy

Startupy mají často vymazlený produkt a diví se, že s ním zatím nikdo nepřišel. Těší se, že až ho uvedou na trh, zájemci se jen pohrnou.
V době krize, když dojde na úsporná opatření, se často jako první škrtá rozpočet na rozvoj a marketing. Přečtěte si, proč to není dobý nápad.

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů