Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

To není pro nás

Autor: David

To není pro nás. To nevyužijeme.

“To není pro nás, to my nevyužijeme” říká paní z HR jedné výrobní firmy na společné schůzce, kde jsem s obchodníkem na pozorování. Vidím, že obchodník má vztek a musí se držet. “Jak, že to není pro ně! Dnes už čtvrtá schůzka ve výrobní firmě se stejnou pozicí a její kolegyně tleskaly i chodidly. Tak proč to tahle paní nechce?”

Co se stalo?

Pod dojmem toho, jak mu to šlo v předchozích případech skvěle, polevil v ostražitosti a ošidil začátek schůzky. Úsek, kdy je především aktivní limbický systém a ona pověstná “opice”. Ta část mozku, která nám dříve pomáhala přežít tím, že jsme ztuhli, utekli nebo bojovali, mě právě opět potvrdila, že je na schůzce první. Seberacionálnější argumenty paní vůbec neslyšela. Nemohla, opičí mozek jí to nedovolil poslouchat, protože obchodník zapomněl navodit pocit bezpečí a získat si její důvěru. 

Nakonec jsem rád, že se mu ta schůzka nepovedla a vypadli jsme dřív, než jsme stihli dopít kávu. Jindy skvělý a úspěšný obchodník se mohl vrátit k základům. Opět se mu obnovilo, že schůzka má svá pravidla a přeskakovat se nevyplácí.
Tak hurá na další. Zase pokornější a plně chápající, co vše potřebuje obchodní partner na začátku schůzky absolvovat, než se dostane na řadu obchodník…

Chcete také "nastavit zrcadlo" a zlepšit vaše prodejní schůzky? Ozvěte se a nezávazně probereme, co se s tím dá dělat.

Co si přečtete dál?

autor: David

rubrika: Blog, Management, Řízení firmy

Startupy mají často vymazlený produkt a diví se, že s ním zatím nikdo nepřišel. Těší se, že až ho uvedou na trh, zájemci se jen pohrnou.
Máte technického šikulu, co vám vymyslí raketový motor z plechovek od piva. A pak ho pustíte na prodej zákazníkům. Jak to dopadne?
Stát se úspěšným obchodníkem vyžaduje více než jen vrozený talent a přirozenou vytrvalost. Potřebujete se také vyhnout slepým uličkám, učit se od těch, kdo už prošli touto cestou, a získat správné návyky.

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů