Nedávno jsme se s jedním šikovným obchodníkem, který toho má ještě hodně před sebou, bavili o tom, jak prezentovat. Před publikem, nabídku obchodnímu partnerovi, nějaké téma kolegům a tak.
Vzpomněl jsem si na něco, co jsem se naučil někdy dávno a už ani nevím kde. Dnes je to pro mě samozřejmostí a překvapilo mě, s jakým zájmem se to setkalo. Pak jsem si uvědomil, že i když to dnes zcela běžně a automaticky používám, může to být pro někoho úplně nové. Jako tenkrát pro mě …
Co to je? Stačí si pamatovat něco jako jazykolam :)
Řekni, co řekneš
Řekni to
Řekni, co jsi řekl
To je všechno, teď to stačí nezapomenout a používat. Jak na to?
• Na začátku řekni rámcově o čem budeš mluvit. Uvedeš tak ostatní do tématu, připravíš je na to, o čem bude řeč.
• Teď je správný čas na vlastní obsah. Vysvětlit, ukázat, argumentovat. Prostě všechno, abys posluchače tématem provedl a předal jim informace.
• Na konci krátce, klidně v bodech, shrň, o čem byla řeč. Získáš tak příležitost znovu zopakovat a vypíchnout důležité body, které chceš, aby si posluchači odnesli. Pokud někomu unikla některá souvislost, tady se celý obrázek pospojuje.