“Hledáme pro tým obchodníků kurz nebo školení, které by nás dokázalo obchodně posunout.” čtu na LI.
“V čem a kam by vás mělo posunout?” ptám se.
“Už přes rok chceme změnit přístup našich obchodníků a nedaří se nám to. Jsou zvyklí prodávat ´krabicová řešení´. Chceme z nich mít partnery a konzultanty pro naše zákazníky. Aby rozuměli jejich businessu, dokázali hledat a vytvářet potřeby, vztahy byly dlouhodobé, zvýšil se obrat.”
Není to málo
Změna přístupu, myšlení, způsobu práce, v požadavcích na znalosti a dovednosti.
Jak jsme v SalesUP s Davidem zvyklí jdeme na to od začátku.
Navrhujeme tento postup:
- definovat a popsat roli obchodníka
- určit potřebné znalosti a dovednosti (kompetence) a jejich úroveň
- nastavit způsob měření kompetencí
- připravit kroky a dílčí cíle v adaptačním procesu pro nováčky
- změřit úroveň kompetencí u stávajících obchodníků
- připravit pro každého individuální rozvojový plán
- na jejich základě vybrat a realizovat rozvojové aktivity pro jednotlivce/skupiny
Za další dva týdny je tady quick win
“Děkujeme za schůzku. Ale bylo to moc teoretické.” říká potenciální klient.
“A jakou cestu jste zvolili?” ptám se.
“Potřebujeme quick wins! Půjdeme na školení prezentací.” slyším v telefonu.
Co vy?
Myslíte si, že zvolené řešení povede k vytčenému cíli?
Potřebujete skutečnou quick win? Spojte se snámi a rádi se o naše sesbírané zkušenosti podělíme.
Na co nezapomenout, když řešíte rozvoj (nejen) obchodníků a vybíráte pro ně rozvojové programy si můžete přečíst ve článku Než objednáte školení.