Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Problémy ve firmách se opakují

Autor: Roman

Problémy ve firmách se opakují

“Vy už jste u nás snad byli, ne?” říká v polovině první schůzky partner, se kterým probíráme možnosti spolupráce. Problémy ve firmách se prostě opakují.

Nebyli… a přesto tuhle větu, v mírné nadsázce, řekl. A nebylo to poprvé.

Byla to reakce na část, kdy jsme zmiňovali problémy ve firmách, se kterými se s Davidem v malých a středních firmách potkáváme. Zmiňovali jsme například to, že

  • nejsou vymezené role (nejen) obchodníků
  • není jasné, kdo, co dělá a za co nese odpovědnost
  • odměna zaměstnanců není spojena s odvedenou prací
  • neplánuje se déle jak na týden dopředu
  • měří a vyhodnoccoání začíná slovem “pocitově”

Mohl bych klidně pokračovat. Zajímavé je, že to nejsou problémy ve firmách, které by se vyskytovaly v určitém oboru, odvětví. Jde to napříč. 

Typickým spojovacím znakem je velikost firmy. Zdá se, že čím menší, tím větší mají pocit, že když začnou řídit, plánovat, nastavovat pravidla, měřit a vyhodnocovat stane se z nich “korporát”. 

A tak zůstávají u svých “osvědčených” postupů a diví se, že se nemohou hmout z místa.

Poznali jste se? Spojte se snámi a společně to spravíme.

#salesup

Co si přečtete dál?

Máte výborný produkt nebo službu? Skvělé! Ale co když to nestačí? Co když nedokážete dostatečně srozumitelně a přesvědčivě vysvětlit, jaká je jeho skutečná hodnota?
Když podepíšete smlouvu nemáte hotovo. Nesmí vám ani upadnout tužka, ani nesmíte na zákazníka zapomenout a pustit ho z očí.
Někdy je to těžké vidět, zejména pokud jsou zisky stále dobré. Ale pokud se podíváme pod povrch, zjistíme, že mnoho firem – možná i ta vaše – je vystaveno obrovskému riziku.

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů