Chtějte vidět skutečné emoce!
Podrobte tvrzení zdrcující kritice.
Koho zajímají googlovské odpovědi…
“Tak nám o sobě něco řekněte.” Nebo: “Na co jste opravdu pyšná, co se vám povedlo…?” Typické otázky, bez kterých se přijímací pohovor neobejde a čeká asi každý.
Popřípadě standardní “drsná” forma:
“Co se vám nepovedlo? Na co nejste hrdý? Jakou máte špatnou vlastnost?”
Ano, ani tyto otázky nejsou úplně mimo. Na začátku buďte úplně klidně typičtí personalisté. Ptejte se jako všichni ostatní, vytvořte zdánlivý pocit důvěry a bezpečí. Ale chce to alespoň na pár minut pořádně přitlačit na pilu. Uchazeč nesmí mít pocit, že má navrch a je na vás připraven. Pokud se tváříte tak, že uchazečovi vůbec nevěříte a doptáváte se na detaily, pak jej dostanete mimo komfortní zónu a možná budete překvapeni.
Jak na to?
👊Přejděte do útoku:
✔️ Ptejte se na nečekané věci
✔️ Zasahujte do komfortní zóny
✔️ Tvařte se kysele nebo znuděně
✔️ Nevěřte jim ani slovo a klidně to řekněte nahlas
Na konci samozřejmě poděkujte, vysvětlete, že vše bylo v zájmu obou stran a emoce tam být musely.
💡 Dělat obchodníka je náročné. Každý se pro tu práci nehodí. Zákazníci, často profesionální nákupčí, je také šetřit nebudou. Neztrácejte čas s kandidáty, kteří ten tlak nezvládnou.
👉 Nechcete riskovat, že si pro práci obchodníka vyberete špatného kandidáta. Zavolejte nám a my vám je proklepneme. Po čase se to naučíte přijímací pohovor dělat sami.