Výrobní firma se bez obchodu neobejde. Obchodních firem bez výroby je mnoho.
Přesto prakticky pro každé povolání najdete školu. Jen škola pro obchodníky není.
Čím to je, že si dost lidí neuvědomuje klíčovou roli obchodníků a soustředí se jen na výrobek/službu? Možná to začíná už zmíněným systémem vzdělávání. Můžete namítnout, že se lze vyučit prodavačem, ale to není obchodník. Ten Vám jen vydá zboží.
Co dělá z prodavače obchodníka?
Mnoho odlišností. Umění vystihnout okamžik, zda, kdy a jak Vás má oslovit. Jak si Vás získat, odbourat nedůvěru, zjistit, co vlastně potřebujete a kolik jste ochotni utratit. Provést Vás obchodem tak, že nemáte potřebu jít jinam. Že z něj máte radost. Na takového prodavače se těšíte. Prodej probíhá nenuceně formou dialogu, spíše se ptá a poslouchá, nic do Vás netlačí, nechá Vás si uvědomit Vaše skutečné potřeby a poznat, že jeho řešení je to nejlepší.
Jak se stát obchodníkem?
Standardně Vás na tu pozici někdo přijme a v lepším případě se Vám věnuje a chce výsledky. Někde Vás pošlou na „Kurz prodejních dovedností“ nebo se můžete učit od kolegů či šéfa.
Není to pozdě? Nestálo by za to umění prodávat učit už děti? Formou her?
Všechno se nedá koupit v eshopu. Tohle povolání rozhodně budoucnost má. Tak proč s uměním prodávat nezačít včas?
Chcete se stát OBCHODNÍKEM? Spojte se snámi.