Vymazlený produkt se prodává sám.
Obchod může dělat každý, v nejhorším firmu prodám investorovi.
Jak jsu na tom startupy reálně?
Máte nápad, nadšení a čas. Vymyslíte něco, co na trhu ještě není. Jak to, že na to ještě nikdo nepřišel? Až to ukážete světu, zájemci se jen pohrnou. Hlavně aby vám to mezitím nikdo neukradl, průmyslová špionáž funguje!
🤔Po pár letech intenzivní práce máte produkt vypiplaný a pomalu začínáte řešit, jak se investice do něj začne vracet. Prodej dostane na starost někdo, kdo jej nikdy předtím nedělal.
Kde a jak začít?
Pověřený “obchodník” se ponoří do četby příspěvků a poslechu podcastů, které natočili jiné úspěšné startupy, v naději, že přijde spásná myšlenka. Nesměle začíná nabízet produkt svým známým, poté cizím lidem a skončí někde u crowdfundingu. Občas se něco málo podaří, ale pořád to nevypadá, že by vás to mohlo všechny uživit.
Čím to je?
Svět je plný nadšenců, kteří něco zdokonalují. Drtivá většina nápadů neopustí dílnu těchto vynálezců. Obchod je nejméně stejně důležitý jako výroba. Je na něj potřeba mít úplně jiné dovednosti než ty, které vám umožňují bádání a rozvoj produktu.
Prvním krokem k úspěchu je přiznání stejné důležitosti obchodu. V praxi to znamená, že obdobné úsilí jako vývoji budete věnovat i prodeji. Pak potřebujete plán.
A co dál?
Nastavit obchodní strategii, prodejní proces, nástroje pro řízení obchodu, segmentaci, způsob akvizice. S úspěchem a růstem nezbytně i nastavení péče, cross sell a up sell, portfolio management, account a aktivity management.
A samozřejmě to nejdůležitější. Vědět, co s tím vším dělat. A dělat to. Správně a neúnavně.
Tápete v tom, jak nastartovat prodej a jakou péči věnovat novému obchodníkovi? Co vše mu dát a na oplátku po něm chtít? SalesUP vám to nastaví a naučí vás to, abyste mohli #ZacitProdavat. Stačí napsat.