Pokud chcete, abyste si vybudovali partnerství se zákazníkem, měli byste se tak chovat. Jak na to?
Už o tom mluvil Carnegie,
začněte tím, že se opravdu zajímáte o to, co dělá, s kým to dělá, jak a proč. Co způsobilo, že si vás vybral jako dodavatele a co vás nejspíš může připravit o jeho přízeň.
Má zákazník nějaké starosti?
Měli byste o nich vědět.
Podařilo se mu něco v prodeji, výrobě, doma?
Měli byste o tom vědět.
Představuje nový výrobek, linku, stánek?
Buďte tam s ním.
Jen tak, že s ním budete prožívat všechny radosti a chmury se můžete stát jeho partnerem.
Bude to fungovat jen pokud to myslíte opravdu vážně.
A proč je dobré být jeho partnerem?
Může s vámi řešit rozvoj a nové potřeby ve firmě,
konzultovat konkurenční nabídky,
začne se zajímat o vás, zkrátka vám bude důvěřovat.
Takový vztah není o manipulaci, rozdávání slev nebo přemrštěných cenách. Je to partnerství.
Po čase se ukáže, jestli jste si partnerství se zákazníkem vybudovali a jestli jste jako partneři uspěli.