Dáváte zákazníkům, co si zaslouží?
Jezdí obchodníci i tam, kde není dobrá káva?
Netráví moc času v kanceláři?
„Jedu za Karlem…“ hlásí obchodník v kanceláři. Pohledem do CRM zjišťuji, že je tam prakticky každý týden. Karel je fajn, hezky se s ním povídá. Ale 25 schůzek ročně?
🤔 Rychlým pohledem do kalkulačky zjišťuji, že jedna návštěva obchodníka, v trvání 1,5 hod. i s cestou, stojí firmu 750 Kč. K tomu 250 Kč PHM a jsem na 1000 Kč. Takže ročně stojí firmu jenom cesty za Karlem 25000 Kč. No jo, ale kdyby k němu jel obchodník jen 6krát, mohl další 19 x 1,5 hodiny věnovat něčemu jinému. Například akvizicím, kde při 5 % úspěšnosti mohl získat 1 nového zákazníka.
💡Koho navštěvovat a jak často? Osobně nebo online?
Abyste někoho nezanedbávali a jiného „nepřepečovali“ postupujte takto:
✔️ Stanovte kritéria a váhu pro interní ohodnocení zákazníků (marže, tržby, trendy, atraktivita...
✔️ Rozdělte zákazníky do 4 skupin.
✔️ Ke každé skupině určete, kolikrát ročně a jak bude zákazník kontaktován, resp. navštíven.
✔️ První skupina získá VIP obsluhu a péči, ke čtvrté jezdit nebudete, bude stačit telefonická / emailová péče
Díky tomuto postupu se daří držet náklady na obsluhu v přímé úměrnosti s perspektivou získané marže. Zároveň vám neuteče zákazník, který možná nemá nejlepší kávu, ale zaslouží si náležitou pozornost, protože je na vzestupu.
Nevíte, jak do toho a nechcete utrácet zbytečně? Napište nám a my vám segmentaci zprovozníme, ať neplatíte zbytečně.