Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

NE … to není konec

Autor: Roman

... to je začátek. 

“NE, Vaši nabídku nebereme.” Každý z nás obchodníků jsme to už slyšeli stokrát. Ale kdo v tom vidí konec a odmítnutí? A kdo příležitost?

NE … je jasná odpověď. Je lepší než “možná, asi, snad”. Víte na čem v tu chvíli jste.
NE … vytváří prostor prostor. Když se dobře ptáte, zjistíte, proč jste NE slyšeli. A když už to víte, je čas začít pracovat - ověřovat, znovu vysvětlovat, argumentovat.
NE … je začátkem hry, které říkáme vyjednávání. Tak hurá do toho!

Proč jste NE od zákazníka slyšeli?
• Nejsou mu jasné všechny podmínky, nemá všechny informace, které potřebuje. Doplňte mu je.
• Vnímá vaši cenu jako vysokou. Ověřte, že porovnáváte jablka s jablky a znovu cenu vysvětlete.
• Může znamenat obavu zákazníka. Obavu ze špatného rozhodnutí, přijetí odpovědnosti. Pomozte mu ji rozptýlit.
• Nechce nic řešit. Typicky se to projevuje jako formulace “Ne, nic nechci”. V tomto případě musíte něčím zaujmout jeho pozornost.
• Mluvíte se špatným člověkem, nemá potřebné kompetence. Ptejte se, kdo je má.

Co si přečtete dál?

Máte výborný produkt nebo službu? Skvělé! Ale co když to nestačí? Co když nedokážete dostatečně srozumitelně a přesvědčivě vysvětlit, jaká je jeho skutečná hodnota?
CRM je CRM. “Něco jako CRM” není CRM. Tečka. Pojďme v hlavních bodech CRM porovnat s tolik oblíbeným excelem.
Stát se úspěšným obchodníkem vyžaduje více než jen vrozený talent a přirozenou vytrvalost. Potřebujete se také vyhnout slepým uličkám, učit se od těch, kdo už prošli touto cestou, a získat správné návyky.

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů