... to je začátek.
“NE, Vaši nabídku nebereme.” Každý z nás obchodníků jsme to už slyšeli stokrát. Ale kdo v tom vidí konec a odmítnutí? A kdo příležitost?
NE … je jasná odpověď. Je lepší než “možná, asi, snad”. Víte na čem v tu chvíli jste.
NE … vytváří prostor prostor. Když se dobře ptáte, zjistíte, proč jste NE slyšeli. A když už to víte, je čas začít pracovat - ověřovat, znovu vysvětlovat, argumentovat.
NE … je začátkem hry, které říkáme vyjednávání. Tak hurá do toho!
Proč jste NE od zákazníka slyšeli?
• Nejsou mu jasné všechny podmínky, nemá všechny informace, které potřebuje. Doplňte mu je.
• Vnímá vaši cenu jako vysokou. Ověřte, že porovnáváte jablka s jablky a znovu cenu vysvětlete.
• Může znamenat obavu zákazníka. Obavu ze špatného rozhodnutí, přijetí odpovědnosti. Pomozte mu ji rozptýlit.
• Nechce nic řešit. Typicky se to projevuje jako formulace “Ne, nic nechci”. V tomto případě musíte něčím zaujmout jeho pozornost.
• Mluvíte se špatným člověkem, nemá potřebné kompetence. Ptejte se, kdo je má.