Obchodní výsledky odhadujete na základě dat nebo víry?
Řídíte prodej nebo hasíte požáry?
„Jak dopadne plnění plánu?” ptá se manažer obchodníka. „Mám tam toho rozjednáno za pár milionů, takže to vidím dobře,” odpovídá obchodník.
O pár týdnů později…
„Jak dopadne plnění plánu?” ptá se manažer obchodníka. „Je krize, zákazníci to odložili, ale příští rok budou žně,” odpovídá obchodník.
A jak to obvykle dopadne?
👉 Plnění plánu kolísá. Obchodník je spíše věřícím optimistou než pragmatickým realistou. Někdy jen zdatným mlžičem a manipulátorem, který chce mít od manažera klid, a tak slibuje. A manažer v záplavě neodkladné operativy skáče obchodníkovi na špek v naději, že to tentokrát vyjde. Očekávané obchodní výsledky jsou spíš z oblasti zbožných přání, než že by měly něco společného s realitou.
💡Nenechte se opíjet rohlíkem a nechte pracovat data. Jaké konverzní poměry jsou obvyklé? Na čem všem záleží? Liší se od sebe jednotliví obchodníci, segmenty, zákazníci? Je to závislé na sezóně, marketingové podpoře, stáří produktu? Jak si stojíte v porovnání s konkurencí?
💰 Jde vám o peníze a často i přežití. Jen víra nestačí. Pokud potřebujete nastavit řízení obchodu nebo jen srovnat mířidla, spojte se s profesionály ze SalesUP. Společně vdechneme vašemu obchodu život a budete #ProdavatVic!
👉👉 Spojte se s námi ještě dnes.