Jste majitelem nebo CEO malé firmy. Nabrali jste nového obchodníka s několikaletou praxí. Na pohovoru se jevil skvěle. Předali jste mu obchodní plán a vyslali ho do světa.
Blíží se konec zkušební doby, vy zvažujete, zda si jej nechat. Výsledky má pod vaše očekávání, ale tváří se odhodlaně. Vypráví vám, kolik už toho má rozjednaného a kde všude byl a bude. Koukáte se do CRM, ale u obchodníka tam takřka nic není.
Kde bývá chyba?
👉 Nenastavený odboarding – kdy, kdo, v čem, jak se bude obchodníkovi věnovat + průběžné ověřování dovedností a znalostí.
👉 Absence náležité manažerské péče. Pro nekonečnou operativu se prostě nejste schopni dostat ke každotýdennímu osobnímu pohovoru.
👉 Spoléhání na to, že nové koště dobře mete a plavat se naučíte nejlépe hozením do vody.
👉 Špatně nastavený reporting a/nebo kontrola.
Vyjmenoval jsem jen několik z obvyklých problémů firem při nabírání (nejen) obchodníků. Počáteční elán nového zaměstnance rychle přejde. Spoustu času, často marně, pátrá po informacích. Pěstuje si špatné návyky. Zvyká si na to, že jej nikdo nekontroluje a najde cestu, jak si ulevit. Není žalobce – není soudce.
💡 Z původního člověka, který chce, ale neumí se stává člověk, který neumí a nechce. Firma zbytečně přichází o peníze.
Tápete v tom, jakou péči věnovat novému obchodníkovi? Co vše mu dát a na oplátku po něm chtít? SalesUP vám to nastaví a naučí vás to proto, abyste mohli #ProdavatVic. Stačí napsat.