Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Kdo u vás prodává? (3/3)

Autor: David

Kdo u vás prodává? 3

1. díl
2. díl

Na trhu se pohynují tři nejčastější typy obchodníků. Nabízeč, výhodář a obchodník. Na tento díl zbyl poslední z nich. Konečně!

OBCHODNÍK

Skutečný obchodník jde na obchod jinak.
Dokáže zaujmout, čerpá z přípravy. Hodně se ptá a naslouchá. Pak ověří, že vám rozumí a připraví řešení pro vás. Zpravidla vůbec nepotřebuje vyjednávat, ačkoliv tuto techniku ovládá. Proč? Protože zákazník ví, že řešení odpovídá jeho potřebě a také ví, za co platí.

Jak to může vypadat?

✔️  Umí představit sebe a firmu. Vše v několika různých variantách, protože chápe, že každý je jiný a slyší na něco jiného. Ovládá typologii.
✔️  Přesvědčí vás, že je pro vás vhodným a spolehlivým partnerem, protože chápe, s čím se potýkáte, z čeho vás bolí hlava.
✔️  Nalezne vaše skutečné potřeby. Pokud si jich nejste vědomi, přivede vás na ně.
✔️  Hodně se ptá a naslouchá. Ověřuje, že plně rozumí obsahu vašeho sdělení.
✔️ Zpracuje návrh řešení napasovaný přesně na vaše potřeby. Ověří, že to má správně. Používá vhodné pomůcky, prezentační a komunikační dovednosti má v malíčku. Při představení řešení máte pocit, že je to váš parťák a že vám skutečně rozumí. Nenudí vás.
✔️ Odejde teprve poté, co s vámi dohodl další kroky. Vysvětlí, co se bude dít dál po podpisu smlouvy, zahájení dodávek.
✔️ Nenechá vás ve štychu ani po dodání zboží/služby a ověřuje, jak vám spolupráce vyhovuje.
✔️  Ve firemním CRM má vše naplánované. Veškeré informace poznamenány. V případě jeho nepřítomnost jej tak pohodlně zastoupí kdokoliv ve firmě. Nevnímá to jako hrozbu, protože ví, že skutečných obchodníků, jako je on, je na trhu jen hrstka.

Mimochodem, rozvoj vyžaduje… :-)

Poznáváte jej? Nebo snad ... poznáváte se? Spojte se s námi a můžeme si o tom povídat. Zkušeností není nikdy dost. My ty naše sdílíme rádi.

1. díl
2. díl

#salesup

Co si přečtete dál?

Někdy je to těžké vidět, zejména pokud jsou zisky stále dobré. Ale pokud se podíváme pod povrch, zjistíme, že mnoho firem – možná i ta vaše – je vystaveno obrovskému riziku.
Stát se úspěšným obchodníkem vyžaduje více než jen vrozený talent a přirozenou vytrvalost. Potřebujete se také vyhnout slepým uličkám, učit se od těch, kdo už prošli touto cestou, a získat správné návyky.
Když podepíšete smlouvu nemáte hotovo. Nesmí vám ani upadnout tužka, ani nesmíte na zákazníka zapomenout a pustit ho z očí.

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů