Na trhu se pohynují tři nejčastější typy obchodníků. Nabízeč, výhodář a obchodník. Dnes se posuneme na vyšší level, na řadě je druhý typ.
VÝHODÁŘ
Na první pohled je velmi podobný nabízeči. Zásadně se od něj liší v tom, že se někde dozvěděl, že zákazníci slyší na výhody produktu nebo služby.
"Dobrý den, jsem z firmy Senzační úspěch a nabízím vám skvělou příležitost investovat do našich dluhopisů. Výhodou je, že se nemusíte o nic starat, pomůžu vám s veškerou správou a administrací. Další výhodou je, že mi můžete volat se vším a prakticky kdykoliv. Nesmím zapomenout ani na klíčovou výhodu v podobě fantastického zajištění na stáří. To zní dobře, že…?"
Oproti nabízečům bývá ještě úspěšnější, protože působí dojmem, že vám rozumí. Trefuje některé potřeby, které bývají univerzální. Má-li dobře zpracovanou argumentační nebo námitkovou banku, pak je ve svém živlu a chrlí aktivity. Jezdí rád na produktová školení a další nové výhody brilantně zapracuje do svého rejstříku.
Při dotahování obchodu ke smlouvě používá práci s urgentností a cenou „zvýhodněná nabídka platí jen dnes do večera apod.“ Z toho důvodu má rád školení na vyjednávání. Věří, že obchodník, který je dobrým vyjednavačem, je ten nejúspěšnější.
Pokud by se výhodář začal více zajímat o svého zákazníka než o sebe, mohl by daleko lépe využívat pracovní čas a pomůcky. Přijít na další zákazníkovy potíže a navrhnout pro něj lepší řešení. Příjemným bonusem by se mu stala skutečnost, že vyjednávání takřka nepotřebuje. Firmě by nosil správné informace z trhu a umožnil reagovat na potřeby a dění na trhu. Přispěl by k tomu, že bude úspěšnější.
S
Poznáváte jej? Nebo snad ... poznáváte se? Spojte se s námi a změníme to.