Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Kdo u vás prodává? (2/3)

Autor: David

Kdo u vás prodává? 2

1. díl
3. díl

Na trhu se pohynují tři nejčastější typy obchodníků. Nabízeč, výhodář a obchodník. Dnes se posuneme na vyšší level, na řadě je druhý typ.

VÝHODÁŘ

Na první pohled je velmi podobný nabízeči. Zásadně se od něj liší v tom, že se někde dozvěděl, že zákazníci slyší na výhody produktu nebo služby.

"Dobrý den, jsem z firmy Senzační úspěch a nabízím vám skvělou příležitost investovat do našich dluhopisů. Výhodou je, že se nemusíte o nic starat, pomůžu vám s veškerou správou a administrací. Další výhodou je, že mi můžete volat se vším a prakticky kdykoliv. Nesmím zapomenout ani na klíčovou výhodu v podobě fantastického zajištění na stáří. To zní dobře, že…?"

Oproti nabízečům bývá ještě úspěšnější, protože působí dojmem, že vám rozumí. Trefuje některé potřeby, které bývají univerzální. Má-li dobře zpracovanou argumentační nebo námitkovou banku, pak je ve svém živlu a chrlí aktivity. Jezdí rád na produktová školení a další nové výhody brilantně zapracuje do svého rejstříku.

Při dotahování obchodu ke smlouvě používá práci s urgentností a cenou „zvýhodněná nabídka platí jen dnes do večera apod.“ Z toho důvodu má rád školení na vyjednávání. Věří, že obchodník, který je dobrým vyjednavačem, je ten nejúspěšnější.

Pokud by se výhodář začal více zajímat o svého zákazníka než o sebe, mohl by daleko lépe využívat pracovní čas a pomůcky. Přijít na další zákazníkovy potíže a navrhnout pro něj lepší řešení. Příjemným bonusem by se mu stala skutečnost, že vyjednávání takřka nepotřebuje. Firmě by nosil správné informace z trhu a umožnil reagovat na potřeby a dění na trhu. Přispěl by k tomu, že bude úspěšnější.

S

Poznáváte jej? Nebo snad ... poznáváte se? Spojte se s námi a změníme to.

1. díl
3. díl

#salesup

Co si přečtete dál?

autor: David

rubrika: Blog, Management, Prodej, Řízení firmy

„Jak dopadne plnění plánu?” ptá se manažer obchodníka. „Mám tam toho rozjednáno za pár milionů, takže to vidím dobře,” odpovídá obchodník. O pár týdnů později…

autor: David

rubrika: Blog, Management, Řízení firmy, Tipy

Na přijímací pohovor dnes chodí účastníci připraveni. Otázky na nich se často opakují. Dostaňte je proto na chvíli pod tlak, ať vidíte, jak reagují mimo komfortní zónu.
Máte technického šikulu, co vám vymyslí raketový motor z plechovek od piva. A pak ho pustíte na prodej zákazníkům. Jak to dopadne?

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů