Na trhu se pohynují tři nejčastější typy obchodníků. Nabízeč, výhodář a Obchodník. Dnes o tom prvním.
NABÍZEČ
Nejběžnější obchodník, který se pohybuje na trhu. Má libovolný produkt i cílovou skupinu. Vyrazí na trh a koho potká, tomu jej nabízí. Po telefonu, online, osobně.
V praxi to vypadá nějak takto:
„Dobrý den, jsem reprezentant firmy Jednička na trhu. Mám pro vás jedinečnou nabídku tarifu, pojištění, čerpadel ...“
Nebo
„…nabízím vám pomoc s vyřešením vašich problémů s…“
Pokud má produkt vhodný pro širokou veřejnost, a je aktivní, má dobré výsledky. Statistika funguje. Při velkém počtu aktivit mu některé vyjdou. Často ani netuší, že se dře zbytečně a většinu lidí obtěžuje.
S délkou praxe u něj stoupá přesvědčení, že je dobrým obchodníkem, firmě už roky nosí tržby. Pokud se od prodeje produktu dostane k prodeji řešení nebo zesílí konkurence na trhu, je ztracený. Umí pracovat pouze se slevami. Od určitého okamžiku prodává s nulovou nebo zápornou marží a manažerům říká, že produkt je moc drahý. Je přece na firmě aby „něco udělala“ a on byl zase úspěšný.
Je-li starší, změnu vnímá jako ohrožení a zpochybňuje nový trend. Bývá velmi rezervovaný k vlastnímu rozvoji a s tímto postojem je prakticky nerozvinutelný. Neumí, nechce nebo nemá předpoklady se zlepšovat.
Poznáváte jej? Nebo snad ... poznáváte se? Spojte se s námi a změníme to.