Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Kdo u vás prodává? (1/3)

Autor: David

Kdo u vás prodává? 1

Na trhu se pohynují tři nejčastější typy obchodníků. Nabízeč, výhodář a Obchodník. Dnes o tom prvním.

NABÍZEČ 

Nejběžnější obchodník, který se pohybuje na trhu. Má libovolný produkt i cílovou skupinu. Vyrazí na trh a koho potká, tomu jej nabízí. Po telefonu, online, osobně.

V praxi to vypadá nějak takto:

„Dobrý den, jsem reprezentant firmy Jednička na trhu. Mám pro vás jedinečnou nabídku tarifu, pojištění, čerpadel ...“ 

Nebo

„…nabízím vám pomoc s vyřešením vašich problémů s…“

Pokud má produkt vhodný pro širokou veřejnost, a je aktivní, má dobré výsledky. Statistika funguje. Při velkém počtu aktivit mu některé vyjdou. Často ani netuší, že se dře zbytečně a většinu lidí obtěžuje.

S délkou praxe u něj stoupá přesvědčení, že je dobrým obchodníkem, firmě už roky nosí tržby. Pokud se od prodeje produktu dostane k prodeji řešení nebo zesílí konkurence na trhu, je ztracený. Umí pracovat pouze se slevami. Od určitého okamžiku prodává s nulovou nebo zápornou marží a manažerům říká, že produkt je moc drahý. Je přece na firmě aby „něco udělala“ a on byl zase úspěšný.

Je-li starší, změnu vnímá jako ohrožení a zpochybňuje nový trend. Bývá velmi rezervovaný k vlastnímu rozvoji a s tímto postojem je prakticky nerozvinutelný. Neumí, nechce nebo nemá předpoklady se zlepšovat.

Poznáváte jej? Nebo snad ... poznáváte se? Spojte se s námi a změníme to.

2. díl
3. díl

#salesup

Co si přečtete dál?

Nabízeči a jejich oběti. Jak to končí, když nabízeč uspěje a prodá? Dozvíte se to jak z pohledu obchodníka, tak i ze strany jeho zákazníka.
Stát se úspěšným obchodníkem vyžaduje více než jen vrozený talent a přirozenou vytrvalost. Potřebujete se také vyhnout slepým uličkám, učit se od těch, kdo už prošli touto cestou, a získat správné návyky.
Pravidelně měříte spokojenost zákazníků. Prahnete po dokonalosti nebo chcete prodávat víc?

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů