„Tohle pro nás dělá jiná firma“ říká zákazník.
„To sice ano, ale my jsme jedničky. Chcete spolupracovat s jedničkou nebo se spokojíte s horším?” kontruje obchodník.
„Asi se spokojím s horším“, trvá na svém zákazník, teď už viditelně podrážděný.
„A vám nevadí, že nic lepšího mít nemůžete? Navíc výhodou našeho řešení je nízká pořizovací cena. Nechcete se alespoň podívat? Ať víte, co byste mohl mít.“
„Tak mi to pošlete do emailu, já se na to podívám a kdyžtak se ozvu.“
Venku u auta je obchodník viditelně spokojený. „To jsem to zvládl, co? Nic nechtěl, ale nedal jsem se. A hodně jsem se ptal.“
„A co si myslíš, že se s tvojí prezentací stane?“
„Až se podívá co nabízíme a porovná to s tím co má, pak se ozve. Vždyť to říkal 😎“
„A s čím to srovná? Co víš o jeho současném řešení? Proč používá zrovna to a žádné jiné?“
„Aha, to nevím…😔“
V zápalu vášně jsou obchodníci schopni ignorovat takřka cokoliv, co se jim odehrává před očima. Natolik se soustředí na sebe a své řešení, že druhou stranu vůbec nevnímají. Nevědí, proč zákazníci s někým spolupracují, jak dlouho, jak jim to vyhovuje, na čem si zakládají ani co by se muselo stát, aby současného dodavatele změnili. Slepě věří tomu, že když se jich někdo zbaví se slovy „Tak mi to pošlete a já se ozvu“, že se opravdu někdo ozve.
Ano, zázraky se občas dějí.🙏My v SalesUP na ně nevěříme, alespoň co se obchodu týká. Pokud ani vy a chcete zlepšit vaše prodejní shůzky, ozvěte se a nezávazně probereme, co se s tím dá dělat.