Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Jak zefektivnit své porady?

Autor: SalesUP

efektivní porady

„Každý týden máme poradu. Strašně se nám natahují a přijde mi, že kdybychom je nedělali, vyjde to nastejno. Neubráním se pocitu, že jde o ztracený čas.“

Takovéto povzdechnutí v různých obměnách jsme slyšeli nejednou. Jak na efektivní porady, které fungují?

Co je klíčové pro efektivní porady

  • Vědět, proč poradu děláte - co je jejím cílem a co očekáváte, že se po ní stane. Jinak bude probíhat například porada obchodního týmu a jinak projektových manažerů.
  • Stanovit, kdo poradu vede. Daný člověk je pak zodpovědný za spoustu věcí – od včasného rozeslání pozvánek, sestavení programu, dodržování času až po zajištění rozeslání zápisu.
  • Vyžadovat přípravu účastníků a umožnit ji. Zejména tím, že budou mít včas k dispozici program a budou vědět, co se od nich očekává.
  • Zpracovat zápis, z něhož bude zřejmé, co se projednávalo a jaký je z toho závěr. Samozřejmostí jsou formulované úkoly včetně stanovené zodpovědnosti za jejich splnění a termín.

Jaká je role vedoucího porady před jednáním, v průběhu konání a když porada skončí? A co chtít po účastnících? Čtěte dál a dozvíte se to. Na konci článku také najdete kontrolní seznam, který vám pomůže v každodenní práci, abyste na nic nezapomněli.


Vedoucí porady

  • Před poradou
    • odesílá s předstihem pozvánku včetně programu a časového harmonogramu
  • Během porady, kterou řídí
    • uděluje slovo
    • otevírá/ukončuje diskuzi k jednotlivým bodům
    • kontroluje plnění úkolů
    • dohlíží na správné stanovení nových úkolů
    • hlídá čas
    • zajišťuje zápis (nemusí ho sám psát)
  • Po poradě
    • kontroluje zápis
    • dohlíží na rozeslání/uložení zápisu 

Účastníci

  • Reagují na pozvánku
  • Připravují se podle bodů zařazených v programu
  • Odesílají s předstihem vyžádané/domluvené podklady 

Checklist ke stažení zdarma

Připravili jsme pro vás praktický CHECKLIST připravený pro každodenní práci. S ním už na nic nezapomenete.

Jak zefektivnit své porady

STÁHNOUT ZDARMA

Odkaz ke stažení souboru vám zašleme na zadaný email.

Přečetl jsem si a souhlasím s Podmínkami zpracování osobních údajů

Pokud chcete mít své porady efektivní a nejste si jistí, rádi vás v SalesUP na ně připravíme 

Kontaktujte nás nezávazně ještě dnes.

Co si přečtete dál?

Stát se úspěšným obchodníkem vyžaduje více než jen vrozený talent a přirozenou vytrvalost. Potřebujete se také vyhnout slepým uličkám, učit se od těch, kdo už prošli touto cestou, a získat správné návyky.
Spolupráce marketingu a obchodu je klíčem k úspěchu. Proč je tak důležitá a jaký dopad má jejich nespolupráce na výkonnost firmy?

autor: David

rubrika: Blog, Management, Prodej, Řízení firmy

„Jak dopadne plnění plánu?” ptá se manažer obchodníka. „Mám tam toho rozjednáno za pár milionů, takže to vidím dobře,” odpovídá obchodník. O pár týdnů později…

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů