„Sdílený excel.“
„Něco podobného.“
„Nic. Každý to má u sebe.“
To jsou nejčastější odpovědi na otázku „Jaké používáte CRM pro řízení obchodu?”
Pojďme v hlavních bodech CRM porovnat s tolik oblíbeným excelem.
👉 Centralizace dat: CRM systémy centralizují data o zákaznících a interakcích s nimi v jednom místě, což usnadňuje jejich přístup a správu. Naopak, v Excelu mohou být data roztroušená v různých sešitech a tabulkách, což může ztížit jejich správu a vyhledání konkrétních informací.
👉 Přístup v reálném čase: CRM systémy jsou obvykle cloudové, jsou tedy jsou přístupné odkudkoli a kdykoli. To je užitečné pro týmy, které pracují na dálku nebo jsou na cestách. Excel sice může být také přístupný online, ale jeho sdílení a spolupráce na dokumentech je obvykle více omezené než u CRM systémů.
👉 Automatizace: CRM systémy mohou automatizovat řadu procesů, jako je sledování interakcí se zákazníky, správu úkolů a plánování prodeje. Lze je integrovat s dalšími nástroji a platformami - sociální média, e-mailové služby, kalendáře a další. To umožňuje lepší řízení zákaznických vztahů, času a prodeje.
👉 Analýza dat a generování reportů: CRM systémy poskytují integrované nástroje pro analýzu dat a generování reportů s různou úrovní detailu. Jejich nastavení je snadné a fungují “na tlačítko”. I Excel má silné analytické nástroje, ty často vyžadují pokročilé dovednosti a mnoho manuální práce.
👉 Zabezpečení: CRM systémy obvykle poskytují pokročilé možnosti zabezpečení a řízení přístupu k datům. Data jsou tak chráněna a mohou se k nim dostat pouze oprávněné osoby. Excel je náchylnější k bezpečnostním rizikům, zejména v případě sdílených souborů. Neopatrnou manipulací se sdílenými daty může dojít k rozsáhlým škodám nebo dokonce k jejich ztrátě.
🛑CRM je CRM. “Něco jako CRM” není CRM. Tečka.🛑
Zbavte se excelu a začněte svůj obchod skutečně řídit jako profesionálové. Přestaňte ztrácet obchody jen díky tomu, že pracujete jako v minulém tisíciletí.
Nevíte kudy do toho? Domluvte si s námi nezávaznou schůzku hned dnes a probereme, jak to může vypadat u vás. Začnete #ProdavatVic.