Blog

Inspirace ze světa obchodu a jeho řízení

Chatboti v prodeji?

Autor: David

Mohou být chatboti úspěšní v prodeji?

S rozvojem digitalizace, automatizace a strojového učení se nám rozšířil jeden takový nešvar – „chatbot“.  

Naprosto chápu, že se automatizace promítá do odvětví, kde je mizivá přidaná hodnota člověka. Ale co obchod? Ten vždycky byl a je spojený s emocemi. Jak může chatbot  správně pochopit mé potřeby a náladu tak, abych já nebyl otrávený a zažíval to správné namlouvání se mezi mnou a prodejcem? Podle mě to pak sklouzne k tomu, že hlavním smyslem bude především uspokojit potřebu přijatelné ceny.

Dobrým příkladem jsou pro mě třeba restaurace. Tam si jsem za jídlo, a především pití, které si mohu koupit kdekoliv v obchodě, ochotný připlatit. Prostě proto, že si dopřeji luxus servisu, opečování a atmosféru. To mi zatím umělá inteligence nedá. 

Obchodování  je daleko více o emocích, náladě, pocitech, než jsme ochotni si připustit.  Člověk je zmítán iracionálními věcmi, ale i společností, kulturou, tradicí, rodinou atd.. Úspěšný obchodník musí mít toto vše na paměti a ovládat umění prodeje s noblesou zkušeného lázeňského šviháka. Pak to funguje, baví a zákazník tolik neřeší cenu, protože je mu dobře. 

Co si přečtete dál?

autor: David

rubrika: Blog, Management, Prodej, Řízení firmy

„Jak dopadne plnění plánu?” ptá se manažer obchodníka. „Mám tam toho rozjednáno za pár milionů, takže to vidím dobře,” odpovídá obchodník. O pár týdnů později…
Když podepíšete smlouvu nemáte hotovo. Nesmí vám ani upadnout tužka, ani nesmíte na zákazníka zapomenout a pustit ho z očí.
Někdy je to těžké vidět, zejména pokud jsou zisky stále dobré. Ale pokud se podíváme pod povrch, zjistíme, že mnoho firem – možná i ta vaše – je vystaveno obrovskému riziku.

Spojte se s námi.

Z vašeho obchodu dostaneme maximum.

(c) 2023 SalesUP s.r.o. Všechna práva vyhrazena.

Ochrana osobních údajů