Otázka druhá - rozpočet
“KOLIK NA TO MÁTE?”
Proč ji obchodníci často vynechávají? Nejčastěji slýcháme tyto důvody:
❌ Je nevhodné se na to ptát.
❌ Stejně mně to neřeknou.
❌ Minule mě odbyli, co je mně do toho.
❌ Může to působit tak, že když mně to řeknou, tak je pak “natáhnu”.
Ta otázka je zcela legitimní. Pokud si se zákazníkem vyjasníte, kolik je připraven zaplatit, pak pro něj můžete vytvořit odpovídající řešení. Máte možnost mu vysvětlit, že za cenu koloběžky opravdu elektrokolo nedostane. Nebo naopak zjistit, že je připraven zaplatit za jiné - širší, větší, komplexnější - řešení, než jste si původně mysleli. Proč zákazníka, který řeší bydlení, připravovat o čas diskuzí o maringotce, když chce vilu?
💡 Co když se setkáte s odmítavou reakcí? Vraťte se o krůček zpět a zákazníkovi vysvětlete, proč se ptáte a že je to kvůli němu.
✔️ Třeba takto: “Ptám se vás proto, abych mohl připravit řešení, které bude odpovídat nejen vašim potřebám, ale také rozpočtu.”
A co nejhoršího se může stát? Že se to nedozvíte.
Připomíná vám to něco? Spojte se s námi a můžeme to společně probrat.